Toeristisch recreatieve visie Nieuw-Vossemeer

Verantwoordelijk wethouder

Wethouder Remery

Toelichting

Op basis van een initiatief van de dorpsraad Nieuw-Vossemeer wordt aan de hand van de opgestelde schets van de mogelijkheden om de toeristisch-recreatieve ontwikkeling nabij de kern Nieuw-Vossemeer te versterken een aantal projecten voorbereid en uitgevoerd. Daarbij vindt ook een samenspel plaats met de ambities (subsidie) in het kader van het Interregproject Linie van de Eendracht, waarin meerdere gemeenten participeren.

Met het deelproject Tunnel Veerweg is gestart in kwartaal 4 van 2022, in kwartaal 2 van 2023 staat het schetsontwerp gereed gepland. De overige 3 deelprojecten zijn in voorbereiding en kennen een langere doorlooptijd i.v.m. afstemming met diverse stakeholders.

Stand van zaken

In de zomer van 2023 is het definitieve ontwerp voor het deelproject Tunnel gepresenteerd aan de gemeente en de dorpsraad. Er is een verplichting aangegaan om de tunnel op te knappen. Het definitieve ontwerp dient nader uitgewerkt te worden voorafgaand aan de realisatie. Daarna kan gewerkt worden aan de planning voor de realisatie waarbij het beoogde moment van realisatie plaatsvindt in 2024.

De deelprojecten Veerweg/pont en fietsverbinding hangen samen met het project Linie van de Eendracht.

Omdat er geen belangstelling was bij de vorige eigenaar van camping Mattenburg (Auperlé), heeft RWS aan het Rijksvastgoedbedrijf de opdracht gegeven om de erfpachtovereenkomst voor het natuurzwembad te beëindigen. We hebben vernomen dat de erfpacht inmiddels is beëindigd. In 2024 wordt gestart met dit deelproject.

Jaarstukken 2023

Uitgaven ten bate van dit project zijn ten laste van het budget ‘(openlucht) recreatie’ gebracht.